Gyakran ismételt kérdések.
Mikor javítható és mikor nem javítható az abroncs?
Javítható:
Ha a futófelületen éri sérülés az abroncsot.
Kivételt képez
- ha a szakadás túl nagy méretű
- ha a belső légzáró márványosodik és/vagy az abroncs megsérülhetett az alacsony nyomáson való használat következtében. (szálszakadás)
Nem javítható:
A váll zónáján és az oldalfalon
Biztonságos a javítás?
Igen, biztonságos az autógumijavítás, amennyiben szakképzett szakember végzi.
Hogyan javítunk?
- PRP, más néven gumijavító "gomba": ez a szakember által végzett gumiabroncs-javítás a legmegbízhatóbb. A gumis szakember a javítás során leszereli az abroncsot, megvizsgálja a belsejét, hogy ellenőrizze, nem sérült-e, kitapogatja a lyukat, belülről behelyezi a gumijavító gombát, és a helyére ragasztja, hogy teljes légzárás alakuljon ki.
Hogyan nem javítunk? avagy nem ajánlott javítási módok.
- Javítószál, "gumikukac"
- Gumijavító folttal
- A defektjavító készlet általában a defektjavító sprayt jelenti, amely a lyukat úgy tölti ki, hogy az abroncs belsejébe habot fújnak.
- A defektjavító készlet vagy defektjavító hab csak vészmegoldásként használható: a legközelebbi gumis műhelyig vezethetünk a javított abronccsal, megfelelően alacsony sebességgel.
Abroncs jelölések és jelentésük:
A defekttűrő gumi jelölése gyártónként változik. A gyártók az alábbi jelöléseket használják:
ROF (Goodyear)
Run on flat (Goodyear)
SSR (Continental)
Runflat (Pirelli és Falken)
EMT (Goodyear)
EXT (Bridgestone)
RFT (Bridgestone, Firestone, Landsail)
XRP (Kumho)
HRS (Hankook)
RF (Vredestein)
ZP (Michelin)
URS (Nexen)